Dieta dr Dąbrowskiej zimą

dieta ewy dąbrowskiej zimą

Za oknem śnieg i minusowa temperatura, więc jakakolwiek dieta wielu osobom nawet nie przychodzi do głowy. W naszym ośrodku jednak nie robimy sobie zimowej przerwy od pracy, kontynuujemy turnusy niezależnie od zimna. Część naszych Gości zwraca uwagę na fakt, że podczas postu wg dr Dąbrowskiej mają poczucie, że jest im bardziej zimno niż zazwyczaj. Z czego to wynika i jak sobie z tym radzić? Dziś podpowiemy Państwu jak uporać się z zimnem, nie rezygnując z diety.

Dieta wychładzająca

Pożywienie, po które sięgamy w dużym stopniu wpływa na regulację temperatury naszego ciała. Tym, co w pierwszej kolejności, należy wiedzieć o diecie dr Ewy Dąbrowskiej jest fakt, że jest to dieta, która wychładza organizm. A co za tym idzie podczas miesięcy zimowych może to być odczuwalny skutek uboczny, w szczególności przez osoby bardziej wrażliwe na zimno. Nawet w okresie letnim niektóre osoby narzekają na chłód podczas postu. Wynika to z faktu, że większość owoców i warzyw stosowanych w diecie w stanie surowym ma chłodzący wpływ na organizm. O ich termicznym charakterze decyduje zawartość surowej wody.

 

dieta dąbrowskiej owoce warzywa
Produkty uwzględnione w diecie Dąbrowskiej mające właściwości wychładzające: brokuły, buraki, kapusta, marchew, kalafior, seler, ogórek, rzepa, kabaczaek, cukinia, pomidor, jabłko, cytryna, grejpfrut, sałata.

Jak radzić sobie z zimnem podczas postu Dąbrowskiej?

Skoro to właśnie zawartość wody w surowych produktach decyduje o ich wychładzającym charakterze, zimą warto bazować na produktach poddanych obróbce termicznej. Po przegotowaniu zawartej w warzywach i owocach wody, termiczne właściwości tychże produktów zmieniają swój charakter na obojętny lub wręcz rozgrzewający. Według naszych spostrzeżeń nie u wszystkich Gości rozwiązuje to problem – poczucie zimna jest podczas diety naturalne, dlatego warto radzić sobie z nim również na inne sposoby.

Poniżej przedstawiamy najbardziej skuteczne sposoby na zniwelowanie uczucia wychłodzenia organizmu:

  • aktywność fizyczna – ruch rozgrzewa, poprawia krążenie i wpływa na odporność, co jest szczególnie istotne zimą,
  • korzystanie z sauny, jacuzzi i gorących kąpieli z dodatkiem rozgrzewających olejków,
  • picie rozgrzewających herbat (np. cynamonowa i goździkowa) oraz przyprawianie naparów z ziół imbirem. Doskonale sprawdza się także napój imbirowo-cytrynowy, który ma nie tylko właściwości rozgrzewające, ale również jest pełen witamin,
  • odpowiedni sposób ubierania, sprawdza się tzw. Ubieranie „na cebulkę”, czyli wielowarstwowo. Zakładamy kilka warstw odzieży i pamiętamy o tym, że nie możemy zakładać ubrań zbyt obcisłych, które negatywnie wpływają na krążenie krwi. Kilka warstw to gwarancja, że będzie nam cieplej niż w jednym grubym swetrze,
  • sprawdzają się także dobrze znane sposoby takie, jak moczenie stóp w gorącej wodzie, korzystanie z termoforów, czy akcesoriów generujących ciepło takich jak koce elektryczne.

Jak widać nie warto rezygnować z diety na czas zimy. Jeżeli tylko zauważymy u siebie niepokojącego poczucie zimna, za pomocą powyższych sposobów możemy w dużym stopniu zniwelować wychładzające skutki uboczne stosowanej diety. Z naszego doświadczenia wiemy, że stosowanie postu Dąbrowskiej zimą przynosi równie pozytywne efekty, co podczas innych pór roku.